WEKO3
アイテム
工科系大学1年生の理数系科目間における理解度の関係(主に数学と物理学との関連について)
https://doi.org/10.34411/00032022
https://doi.org/10.34411/00032022d5581030-3977-44ae-83c8-edc22e912fa3
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2021-05-11 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 工科系大学1年生の理数系科目間における理解度の関係(主に数学と物理学との関連について) | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Relations of understanding level for science and mathematics among first year students at an engineering college | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | first year education | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | academic ability | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | naive conception | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | misconception | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.34411/00032022 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 著者 |
髙須, 雄一
× 髙須, 雄一
|
|||||||||
| 抄録 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
| 内容記述 | In this study, I report the result of a research on basic knowledge, concepts, and skills in four fields: mathematics, physics, chemistry, and biology, classifying by three categories: primary, junior, and high school levels. The research is conducted in the form of true-of-false questions. Compering results answered by the students participated, low percentage of correct answers in all fields is widely seen among the primary school level, and the ratio of correct answers decrease as going up to the next category questions. Each correlation between mathematics and physics, physics and chemistry, and mathematics and chemistry is high, while that between biology and other fields is low. Also, it is found that there are freshmen who are weak at handling symbolic expressions and the numerical values. I propose that teaching methodologies and learning models are more to be discussed based on this analysis in the next stage. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 書誌情報 |
神奈川工科大学研究報告.A,人文社会科学編 巻 44, p. 47-54, 発行日 2020-03-01 |
|||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 神奈川工科大学 | |||||||||
| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 21882878 | |||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA12669200 | |||||||||
| フォーマット | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||