WEKO3
アイテム
課題価値と学習動機づけに関する研究の動向-教育実践場面における研究に注目して-
https://doi.org/10.34411/00032052
https://doi.org/10.34411/00032052bf2e01c0-e047-4cc9-b49d-ea068622e2d4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-28 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 課題価値と学習動機づけに関する研究の動向-教育実践場面における研究に注目して- | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Research trends of Task-Value and Learning Motivation: Focusing on field researches | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Task-Value | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Intervention | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Learning Motivation | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.34411/00032052 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
著者 |
谷田, 良子
× 谷田, 良子
× 前田, 基成
|
|||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | Previous researches have pointed out that the perceived Task-Value is related to learners' motivation to learn. And there are several review papers that summarize this finding, most of them are discussed from a conceptual aspect. In this paper, we review empirical studies on Task-Value that have shown the effectiveness of interventions to improve learning motivation, by methods of intervention. Specifically, these are methods that ”inform the usefulness of learning contents”, methods that ”make connections between the learning contents and their lives”, and other methods that are not classified in any of these categories. Then, we will show that they can be applied to educational practice, and finally, future prospects are discussed. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
神奈川工科大学研究報告.A,人文社会科学編 巻 46, p. 1-10, 発行日 2022-03-01 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 神奈川工科大学 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 21882878 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12669200 | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |