ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要(神奈川工科大学研究報告)
  2. A 人文社会科学編
  3. 第41号-第48号(2016年度-2024年度)
  4. 第47号

“wiki”を通した学生-教師間のインタラクティブ・ラーニング

https://doi.org/10.34411/00032072
https://doi.org/10.34411/00032072
632e7299-50cb-4a7c-8a49-dfe6c620d415
名前 / ファイル ライセンス アクション
kka-047-007.pdf kka-047-007.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-17
タイトル
タイトル “wiki”を通した学生-教師間のインタラクティブ・ラーニング
言語 ja
タイトル
タイトル Interactive Learning between Students and Teachers through Wiki-based Web Plat-form
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ICT education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interactive learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 wiki
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34411/00032072
ID登録タイプ JaLC
著者 押鐘, 浩之

× 押鐘, 浩之

ja 押鐘, 浩之

en Oshikane, Hiroyuki

Search repository
甲斐, 由理子

× 甲斐, 由理子

ja 甲斐, 由理子

en Kai, Yuriko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recent improvements and achievements in information technology have much raised ICT education, with facilitating essential communication between students and teachers via internet. Although active learning or interactive learning has gained much attention in pedagogy to date, few literatures have been reported referring to the practical examples for these learning methodologies. In an aim to further exploit interactive learning framework, we report herein that wiki-based web platform (abbreviated as “wiki” hereinafter) could offer substantial communication space where students and teachers can easily interact both in and out of school, realising ICT education-combined interactive learning. It is of note, however, that wiki platform should be regarded as the supplementals to students, neither as the main textbook nor the substitution of the lectures, mainly because most students appear to appreciate face-to-face learning environments rather than online-only education environments, possibly giving rise to further problem in
the present COVID-19 situation.
言語 en
書誌情報 神奈川工科大学研究報告.A,人文社会科学編

巻 47, p. 49-54, 発行日 2023-03-01
出版者
出版者 神奈川工科大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21882878
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12669200
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:50:23.775524
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3