ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要(神奈川工科大学研究報告)
  2. A 人文社会科学編
  3. 第41号-第48号(2016年度-2024年度)
  4. 第48号

認定看護管理者研修(ファーストレベル)前後のリーダシップ行動に対する自己認知の変化

https://doi.org/10.34411/0002000073
https://doi.org/10.34411/0002000073
a4f71e32-9f63-4c13-b43b-159c2a1dbef8
名前 / ファイル ライセンス アクション
kka-048-002.pdf kka-048-002.pdf (918 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-07-03
タイトル
タイトル 認定看護管理者研修(ファーストレベル)前後のリーダシップ行動に対する自己認知の変化
言語 ja
タイトル
タイトル Change in self- awareness of leadership Before and After Certified Nurse Administrator Education (First Level)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nurse administrator education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 leadership behavior
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 leadership behavior evaluation for nurses
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34411/0002000073
ID登録タイプ JaLC
著者 新実, 絹代

× 新実, 絹代

ja 新実, 絹代

en Niimi, Kinuyo

Search repository
柴田, 真紀

× 柴田, 真紀

ja 柴田, 真紀

en Shibata, Maki

Search repository
辻田, 幸子

× 辻田, 幸子

ja 辻田, 幸子

en Tsujita, Sachiko

Search repository
井上, 喜恵子

× 井上, 喜恵子

ja 井上, 喜恵子

en Inoue, Kieko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of the study was to clarify the changes in Self-awareness of leadership behavior before and after certified nurse administrator education (first level) was conducted. The subjects of the research were 90 students of A University Training Center in FY2020 and FY2021. The researchers translated the American Leadership Behavior Scale into Japanese and Translated and independently developed for the research method.
The Rickert method in five stages was used as the evaluation standard. The participants evaluated themselves. Data analysis was performed by tabulation and t-test using statistical analysis software. The research was conducted with the approval of the A University Ethics Review Board.
The result analysis showed a significant increase in the leadership behavior evaluation items. Significant differences were observed in 24 out of 30 items (80%) in 2020, and significant differences were observed in 29 out of 30 items (97%) in 2021. In particular, “challenging the process” increased from the pre-training average of 2.85 to 4.0 (1.15 increase) in FY2020 and from 2.94 to 3.7 (0.76 increase) in FY2021. For “recognize common goals,” the average value before training increased from 2.7 to 3.64 (up 0.94) in FY2020, and the average value was 2.85 to 3.5 (up 0.65) in FY2021. This suggests that first-level training effectively improves trainees' leadership behavior. I would like to consider evaluation by others in the future.
言語 en
書誌情報 神奈川工科大学研究報告.A,人文社会科学編

巻 48, p. 9-13, 発行日 2024-03-01
出版者
出版者 神奈川工科大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21882878
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12669200
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-07-04 05:25:49.772315
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3