Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2024-07-03 |
タイトル |
|
|
タイトル |
大学工学部の自然科学系科目における素朴概念の調査と分析 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Investigation and Analysis of the Naive Concepts in Natural Science Courses in the Department of Engineering |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Naive Concept |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Science and Engineering Education |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Natural Science Course |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.34411/0002000076 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
小林, 和也
後藤, 志緒莉
長尾, 明美
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
From a pedagogical point of view, “naive concept” is generally conceived as a misconception formed by erroneous understandings about scientific matters long accumulated from the early stages of education. Critical lacks in logical consistency are typically observed in students with naive concept, thus adversely hindering their acquisition of university-level expertise such as advanced engineering and applied science. This situation needs to be therefore ameliorated at the earliest stages of their careers. We here illustrate a practical case report as to naive concept in the Department of Applied Chemistry, Kanagawa Institute of Technology (KAIT), Kanagawa, Japan, paving the way for future educational developments. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
神奈川工科大学研究報告.B,理工学編
巻 48,
p. 9-14,
発行日 2024-03-01
|
出版者 |
|
|
出版者 |
神奈川工科大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
21882878 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12669200 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |