WEKO3
アイテム
狂言の騙しの芸
https://doi.org/10.34411/00000219
https://doi.org/10.34411/00000219146fc840-5aa5-40d5-a29e-4323f86962d7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-11-24 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 狂言の騙しの芸 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Art of Deception in Kyogen Comedic Theatre | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Kyogen | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | deception | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | character types | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | absurdity | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | transparency | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.34411/00000219 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
坂場, 順子
× 坂場, 順子
× Sakaba, Junko
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Of two hundred ftfty some plays of Kyogen comedic theatre in the current repertory, more than fifty of them deal with deception of one kind of another as their main point of interest. The manner and contents of deception vary, but the variation depends primarily on character types, as well as the relationship and situation they are in. In the scene of deception the emphasis of stage performance characteristically shifts from the characers' line delivery to their physical involvement in the situation. This not only heightens the overall performance energy, but allows the scene to take off to a plane of absurdity. Simply concentrating on enacting a process of deception, Kyogen succeeds in creating an elevated state of absurdity while maintaining transparency in its outlook on human workings. This treatise analyzes how successfully Kyogen has incorporated deception into its art that has survived time spanning several centuries. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
神奈川工科大学研究報告.A,人文社会科学編 巻 22, p. 69-77, 発行日 1998-03-20 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 神奈川工科大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09161899 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |