WEKO3
アイテム
狂言に現れる場所と移動 その1. 日常生活の場所
https://doi.org/10.34411/00000239
https://doi.org/10.34411/00000239e8676b5f-a4d8-495c-8367-144df3109df8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-11-24 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 狂言に現れる場所と移動 その1. 日常生活の場所 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Places and Changes of Places in Kyôgen Comedic Theatre Part 1 : Places in Daily Life | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Kyôgen | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | empty space | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | places | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | changes of places | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | common people | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | the Muromachi period | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.34411/00000239 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
坂場, 順子
× 坂場, 順子
× Sakaba, Junko
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The actors of the Kyôgen comedic theatre perform in an empty space of the Noh theatre. They almost never use stage sets; props are also minimal. Using dialogues and the actors' movement, Kyôgen has developed simple and efficient ways to indicate places. Kyôgen has also, devised ingenious blocking patterns to indicate changes of places--multiple entrances and exits, characters being on stage but out of the scene, going places, and travels. Thus, Kyôgen's empty space becomes an ever-transformmg three-dimens10nal entity. The repertory of Kyôgen plays reflects the lives of common people, particularly of the latter half of the Muromachi period (1338-1573). What are manifested through the Kyôgen actors' dialogues and movement therefore are the places and changes of places in the lives of those medieval Japanese who survived recurring civil wars and who were full participants in the formation of a new age. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
神奈川工科大学研究報告.A,人文社会科学編 巻 25, p. 57-65, 発行日 2001-03-20 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 神奈川工科大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09161899 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10074088 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |