WEKO3
アイテム
狂言に現れる場所と移動 その3. 異次元の場所・演劇的効果
https://doi.org/10.34411/00000250
https://doi.org/10.34411/000002507f33f660-b3ce-4113-85a1-1814f41c944d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
kka-027-004.pdf (6.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-11-24 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 狂言に現れる場所と移動 その3. 異次元の場所・演劇的効果 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Places and Changes of Places in Kyogen Comedic Theatre Part III : Super-dimensional Space and Theatrical Efficacy | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Kyogen | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | changes of place | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | rhythm | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | spatial design | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | super-dimension | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | theatrical efficacy | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.34411/00000250 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
坂場, 順子
× 坂場, 順子
× Sakaba, Junko
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Kyogen can be called a theatre art that keeps moving forward. In every Kyogen play, changes of locations take place, and a multiple number of times in most plays. Shown mostly in stereo-typical blocking patterns, the changes of place bear many purposes-from going on an errand in the neighborhood, to traveling a long distance from Kyoto to a northern province. Not oniy Kyogen's changes of place are efficiently executed, they create lively rhythm in the overall performance and dynamic spatial design throughout the perfonnance space. In Part III, which will be the final discussion of Kyogen's changes of place, we will look at some plays in which such changes take place in super-dimensions, that is, in the realm not belonging to our daily environments. We will also discuss the theatrical efficacy which is created through places and changes of places in Kyogen. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
神奈川工科大学研究報告.A,人文社会科学編 巻 27, p. 35-46, 発行日 2003-03-20 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 神奈川工科大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09161899 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10074088 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |