WEKO3
アイテム
能と狂言のはざまで -舞う心と舞わぬ心- その1.
https://doi.org/10.34411/00000256
https://doi.org/10.34411/000002561f40e8ae-5396-48a1-995e-906d303b5070
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
kka-028-003.pdf (4.8 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-11-24 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 能と狂言のはざまで -舞う心と舞わぬ心- その1. | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Between Noh and Kyogen : The Heart that Dances and the Heart that does not Dance, Part One | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Noh | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Kyogen | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | dance | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | phases of dance | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | character's state of mind | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.34411/00000256 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
坂場, 順子
× 坂場, 順子
× Sakaba, Junko
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Noh and Kyogen, the two brother theatre arts from the medieval Japan, are both holistic theatre arts in which acting is closely intertwined with aural and dvisual elements, though at varying degrees. Dance is one crucial non-verbal element that distinguishes Noh, in particular, from Occidental theatres. Kyogen also has dance in a number of plays. There are similarities and differences between Noh and Kyogen dance. ln this treatise varying degrees of Noh and Kyogen dance will be examined, ranging from a situational dance,a theatrical dance that delineates the character's state of mind, and a theatrical dance that sublimates the motif of the play. Considerations will also be given to the theatrical motivations behind Noh and Kyogen dance--when dance happens, why it happens, and when dance does not happen, why it does not. The treatise will be in two parts. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
神奈川工科大学研究報告.A,人文社会科学編 巻 28, p. 25-34, 発行日 2004-03-20 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 神奈川工科大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 09161899 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10074088 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |