WEKO3
アイテム
「恐怖」にどう対処するか--狂言の処方箋--
https://doi.org/10.34411/00000291
https://doi.org/10.34411/000002917d0d7b73-037b-45ee-a143-6895b01bd48a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-11-24 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 「恐怖」にどう対処するか--狂言の処方箋-- | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | How to Cope with 'Fear': Kyogen Prescriptions | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Kyôgen | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Noh | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | humor | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | deviating from the ordinary | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | fear | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | theatrical climaxes | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | prescriptions | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.34411/00000291 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
坂場, 順子
× 坂場, 順子
× Sakaba, Junko
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Kyôgen, a traditional Japanese comedic theatre, has more than 650 years of history, whose archetypal roots going much further back. It has maintained a delicate balance with its more serene and ethereal brother theatre art form, Noh. Kyôgen has achieved to express the Japanese sense of humor, reflecting the deep subconscious landscape of the Japanese. Kyôgen's historical sustainability and popularity, then, must derive from its unique comedic way of deviating from the ordinary, of surprising the audience with the unexpected, and of attaining a Kyôgen-style catharsis. The treatise will focus on one major manner of deviation - fear. Of the Kyôgen repertory, close to 300 plays, nearly one fourth of them deal with fear in some form. The negativity of fear, contradictorily, functions as a powerful theatrical means that makes Kyôgen successful. Theatrical climaxes are brought about by how such negativity is surmounted, by Kyôgen's clever prescriptions. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
神奈川工科大学研究報告.A,人文社会科学編 巻 38, p. 1-10, 発行日 2014-03-20 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 神奈川工科大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21882878 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12669200 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |