ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要(神奈川工科大学研究報告)
  2. A 人文社会科学編
  3. 第41号-第48号(2016年度-2024年度)
  4. 第42号

高校生の創造力自己評価向上に資する教員の指導方針--IT夢コンテスト2016を題材として--

https://doi.org/10.34411/00000310
https://doi.org/10.34411/00000310
56cdbd47-a7ac-4a64-aae8-fa337e744e7b
名前 / ファイル ライセンス アクション
kka-042-002.pdf kka-042-002.pdf (873.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-11-24
タイトル
タイトル 高校生の創造力自己評価向上に資する教員の指導方針--IT夢コンテスト2016を題材として--
言語 ja
タイトル
タイトル Impact of teacher's support on effective creativity education for high school students--Case Study: IT Dream Contest 2016--
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 creativity education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 high school student's creativity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher's role of creativity education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34411/00000310
ID登録タイプ JaLC
著者 稲葉, 達也

× 稲葉, 達也

ja 稲葉, 達也

Search repository
宮崎, 剛

× 宮崎, 剛

ja 宮崎, 剛

Search repository
田中, 博

× 田中, 博

ja 田中, 博

Search repository
山本, 富士男

× 山本, 富士男

ja 山本, 富士男

Search repository
凌, 暁萍

× 凌, 暁萍

ja 凌, 暁萍

Search repository
海野, 浩

× 海野, 浩

ja 海野, 浩

Search repository
服部, 元史

× 服部, 元史

ja 服部, 元史

Search repository
山内, 俊明

× 山内, 俊明

ja 山内, 俊明

Search repository
Inaba, Tatsuya

× Inaba, Tatsuya

en Inaba, Tatsuya

Search repository
Miyazaki, Tsuyoshi

× Miyazaki, Tsuyoshi

en Miyazaki, Tsuyoshi

Search repository
Tanaka, Hiroshi

× Tanaka, Hiroshi

en Tanaka, Hiroshi

Search repository
Yamamoto, Fujio

× Yamamoto, Fujio

en Yamamoto, Fujio

Search repository
LING, Xiaoping

× LING, Xiaoping

en LING, Xiaoping

Search repository
Unno, Hiroshi

× Unno, Hiroshi

en Unno, Hiroshi

Search repository
Hattori, Motofumi

× Hattori, Motofumi

en Hattori, Motofumi

Search repository
Yamanouchi, Toshiaki

× Yamanouchi, Toshiaki

en Yamanouchi, Toshiaki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study evaluates the impact of teacher's supports on high school student's creativity improvement. Existing literatures propose types of teacher's supports that are useful to student's creativity improvement, but they do not prioritize teacher's supports in terms of effectiveness of the creative education and discuss types of supports that are suitable to students in a specific situation. By using survey to attendees and their supervisors of an idea contest for high school students, this study identifies that to improve student's creativity not only letting students keep motivated and giving them useful feedbacks but also making the environment of the students suitable to creativity improvement are effective. This study also identifies that there are significant differences between teacher's supports in classroom activity and extracurricular activity as well as those between group work and individual work. By providing these findings to teachers of creativity education, they can support their students more effectively.
言語 en
書誌情報 神奈川工科大学研究報告.A,人文社会科学編

巻 42, p. 13-23, 発行日 2018-03-20
出版者
出版者 神奈川工科大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21882878
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12669200
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:14:49.173097
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3