ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要(神奈川工科大学研究報告)
  2. A 人文社会科学編
  3. 第41号-第48号(2016年度-2024年度)
  4. 第43号

統合実習の効果的な指導方法 新人看護師の困っていること、臨床場面で求められる能力とのギャップから

https://doi.org/10.34411/00000319
https://doi.org/10.34411/00000319
05308b3f-b8dd-4030-b65f-404978bfbb98
名前 / ファイル ライセンス アクション
kka-043-006.pdf kka-043-006.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-11-24
タイトル
タイトル 統合実習の効果的な指導方法 新人看護師の困っていること、臨床場面で求められる能力とのギャップから
言語 ja
タイトル
タイトル Study of an Efficacious Instructional Method in Integrated Nursing Practice In Terms of the Gap of Ability Required to New Graduate Nurse
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Integration and practice of nursing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 newly graduated nurses
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 difficult thing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 capacity gap
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34411/00000319
ID登録タイプ JaLC
著者 金子, 直美

× 金子, 直美

ja 金子, 直美

Search repository
田中, 彰子

× 田中, 彰子

ja 田中, 彰子

Search repository
橋本, 真由美

× 橋本, 真由美

ja 橋本, 真由美

Search repository
澤田, 和美

× 澤田, 和美

ja 澤田, 和美

Search repository
辻田, 幸子

× 辻田, 幸子

ja 辻田, 幸子

Search repository
Kaneko, Naomi

× Kaneko, Naomi

en Kaneko, Naomi

Search repository
Tanaka, Akiko

× Tanaka, Akiko

en Tanaka, Akiko

Search repository
Hashimoto, Mayumi

× Hashimoto, Mayumi

en Hashimoto, Mayumi

Search repository
Sawada, Kazumi

× Sawada, Kazumi

en Sawada, Kazumi

Search repository
Tsujita, Sachiko

× Tsujita, Sachiko

en Tsujita, Sachiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The main purpose of this study is to analyze the content of what first-year nurses distress at: “anything that nurses suffered from after employment" and “anything that nurses realized as a gap between abilities that nurses acquired in nursing school and the abilities required on a clinical site", so as to gain indication of effective teaching methods of comprehensive practice. A questionnaire survey was carried out to 23 first-year nurses. As a result, most of the novice nurses proved out to have suffered from something after employment. The content were able to be categorized in three categories: “time management" “knowledge and skill" and “area of responsibility." On the basis of the survey data, it can be assumed that it is important for teachers to take concern with nursing school students, in a way that students can see their future role and take advantage of their experience of practical training to show improvement in nursing practice.
言語 en
書誌情報 神奈川工科大学研究報告.A,人文社会科学編

巻 43, p. 41-45, 発行日 2019-03-01
出版者
出版者 神奈川工科大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21882878
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12669200
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:14:35.944742
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3