Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2020-11-24 |
タイトル |
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タイトル |
ニューラルネットワークを用いたアクティブサスペンションの制御 |
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言語 |
ja |
タイトル |
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タイトル |
Control of Vehicle Suspension Using Neural Network |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Optimal Control |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Neural Network |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Vehicle Suspension |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
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ID登録 |
10.34411/00000894 |
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ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
小机, わかえ
宮地, 秀征
Kozukue, Wakae
Miyaji, Hideyuki
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
Holographic neural network, which is new algorithm of neural network, is applied to the control of a vehicle suspension. For the simplified suspension model, using the feedback gain obtained from the optimal control theory, the equation of motion is solved by Runge-Kutta method. The displacement, velocity and control force obtained is adopted as training data for neural network. For simulation the road displacement is assumed to be sinusoidal and its frequency is changed from 1.0Hz to 4.0Hz by 0.1Hz intervals. As the trained network is tested, the results for the road frequency not contained in the training data agree well with the results obtained from the optimal control theory. |
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言語 |
en |
書誌情報 |
神奈川工科大学研究報告.B,理工学編
巻 25,
p. 1-6,
発行日 2001-03-20
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出版者 |
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出版者 |
神奈川工科大学 |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
PISSN |
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収録物識別子 |
09161902 |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10074179 |
フォーマット |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |