Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2020-11-24 |
タイトル |
|
|
タイトル |
A CIass Organization Support System Based on Students'Utilities in Elective Subjects |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Elective subjects |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Decision making |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Multi-attribute utility theory |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.34411/00000976 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
藤本, 貴之
松尾, 徳朗
Fujimoto, Takayuki
Matsuo, Tokuro
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This paper focuses on the importance that class-formation of optional subjects in school education can affect learners. And it will point out problems about conventionally 'mechamcal' class-formation, and suggest a method of class-formation based on multi attribute utility theory, which is taken into consideration students' preferences. Therefore this paper exercises experiments by a new method and a conventional one, and demonstrates its priority. This also constitutes a prototype-system. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
神奈川工科大学研究報告.B,理工学編
巻 29,
p. 69-74,
発行日 2005-03-20
|
出版者 |
|
|
出版者 |
神奈川工科大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
09161902 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10074179 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |