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  1. 紀要(神奈川工科大学研究報告)
  2. B 理工学編
  3. 第31号-第40号(2006年度-2015年度)
  4. 第35号

創造的開発技法を用いた消費者意見からの購入要因の抽出および定量化

https://doi.org/10.34411/00001062
https://doi.org/10.34411/00001062
3c434770-cc62-4b10-98f9-c7d29056b05b
名前 / ファイル ライセンス アクション
kkb-035-009.pdf kkb-035-009.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-11-24
タイトル
タイトル 創造的開発技法を用いた消費者意見からの購入要因の抽出および定量化
言語 ja
タイトル
タイトル Extraction and quantification of purchase factor from consumers' opinion by using creativity method
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 creativity method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 KJ method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Structural Equation Modeling
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 marketing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 purchase factor analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34411/00001062
ID登録タイプ JaLC
著者 北見, 孝大

× 北見, 孝大

ja 北見, 孝大

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佐賀, 亮介

× 佐賀, 亮介

ja 佐賀, 亮介

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松本, 一教

× 松本, 一教

ja 松本, 一教

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Kitami, Kodai

× Kitami, Kodai

en Kitami, Kodai

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Saga, Ryosuke

× Saga, Ryosuke

en Saga, Ryosuke

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Matsumoto, Kazunori

× Matsumoto, Kazunori

en Matsumoto, Kazunori

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper describes a method of extracting and quantifying factor model from consumers'opinions. In marketing, it is important to comprehend the behavior of consumers'purchase decision because good consumers yield most profit. Structural Equation Modeling (SEM) is an analysis method that clarifies purchase factor and quantifies the strength of factor. SEM can express the complex causal relationship between observational factor and latent factor, however this method has a problem that analyzer tends to construct a model based on subjective hypothesis. Therefore we utilize KJ method, one of the creativity methods, in order to construct a purchase factor model based on objective hypothesis and qualify consumers'purchase factor. In the result of an experiment, we can construct the model which has objective explanation power.
言語 en
書誌情報 神奈川工科大学研究報告.B,理工学編

巻 35, p. 49-55, 発行日 2011-03-20
出版者
出版者 神奈川工科大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 09161902
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12669200
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 15:03:35.794180
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