Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-04-17 |
タイトル |
|
|
タイトル |
コロナ禍における大学生の遠隔授業受容に影響を与える要因の分析 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Students’ Acceptance of Distance Learning under COVID-19 |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
遠隔授業 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
受容性評価 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
共分散構造分析 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
COVID-19 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.34411/00032066 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
稲葉, 達也
伊保内, 萌香
Inaba, Tatsuya
Ibonai, Moeka
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
Although the pandemic of COVID-19 accelerates the use distance learning in higher educational institutions, that does not necessarily mean students accept distance learning positively. In order to utilize distance learning proactively, this study tries to clarify hinderances of distance learning and how they affect intention to use distance learning. By using the structural equation modeling, we identify that anxiety to quality of education negatively affects perceived usefulness of distance learning and that discontent to learning environment, anxiety of internet connectivity and health anxiety caused by distance learning positively affect anxiety of quality of education. These findings will be beneficial when higher educational institutions improve students’ acceptance of distance learning under COVID-19. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
神奈川工科大学研究報告.A,人文社会科学編
巻 47,
p. 1-7,
発行日 2023-03-01
|
出版者 |
|
|
出版者 |
神奈川工科大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
21882878 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12669200 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |