Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2020-11-24 |
タイトル |
|
|
タイトル |
自動車車室内騒音のヘルムホルツ共鳴器を用いた低減に関する解析 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Reduction Analysis of Vehicle Interior Noise Using Helmholtz Resonator |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Helmholtz Resonator FEM |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Vehicle Interior Noise |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Origami structure |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.34411/00000987 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
小机, わかえ
角内, 洋
萩原, 一郎
宮地, 秀征
Kozukue, Wakae
Kakuuchi, Hiroshi
Hagiwara, Ichiro
Miyaji, Hideyuki
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
Reduction analysis of noise such as "booming noise" of a vehicle cabin by Helmholtz resonator is carried out by using the Finite Element Method (FEM). As the frequency response of the sound pressure at a passenger's ear position is calculated for the case without a resonator and with a resonator it is shown that the peak at the second resonance frequency of the cabin is split and quite reduced. From the fact that the noise reduction is changed by tuning the length of the throat of a resonator it is proposed that a Origami structure is appropriate for a resonator. Finally it is suggested by the analysis that the large reduction is realized by attaching two resonators to the proper position of a cabin. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
神奈川工科大学研究報告.B,理工学編
巻 30,
p. 1-4,
発行日 2006-03-20
|
出版者 |
|
|
出版者 |
神奈川工科大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
09161902 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10074179 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |