Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2020-11-24 |
タイトル |
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タイトル |
3DCGアニメーションにおけるクロスシミュレーション アルゴリズムの数理的な厳密化 |
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言語 |
ja |
タイトル |
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タイトル |
Mathematically Rigorous Formulation of Cloth Simulation Algorithm in 3DCG Animation |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Cloth simulation |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Variational principle |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Evolution equation |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Distributed parameter system |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Computer Art |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
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ID登録 |
10.34411/00001014 |
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ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
服部, 元史
朝倉, 涼
Hattori, Motofumi
Asakura, Ryo
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
In order to animate cloths in 3DCG (cloth simulation methods about 3DCG animation), a cloth is modeled by a 2-dimensional surface in 3-dimensional Euclideanspace, and the motion is simulated based on the Newton's dynamics equation of the surface. In this paper, the dimension of the surface will be generalized. The authors derived the Newtonian dynamics equation of m-dimensional surface(manifold) in n-dimensional Euclidean space. In many cloth simulation methods about 3DCG animation, surfaces are modeled by finite material particles. The authors proposed a method to derive the Newtonian dynamics equation of the continuum surface model based on the variational principles. |
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言語 |
en |
書誌情報 |
神奈川工科大学研究報告.B,理工学編
巻 32,
p. 15-20,
発行日 2008-03-20
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出版者 |
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出版者 |
神奈川工科大学 |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
PISSN |
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収録物識別子 |
09161902 |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10074179 |
フォーマット |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |