ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要(神奈川工科大学研究報告)
  2. A 人文社会科学編
  3. 第41号-第48号(2016年度-2024年度)
  4. 第44号

美術科に対する自己効力感尺度作成

https://doi.org/10.34411/00032017
https://doi.org/10.34411/00032017
4d971cb2-9280-45ac-810b-df3eb7b3aa9d
名前 / ファイル ライセンス アクション
kka-044-003.pdf kka-044-003.pdf (777.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-05-11
タイトル
タイトル 美術科に対する自己効力感尺度作成
言語 ja
タイトル
タイトル Development of a Self-efficacy Scale in Art
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 art education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-efficacy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 scale development
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34411/00032017
ID登録タイプ JaLC
著者 谷田, 良子

× 谷田, 良子

ja 谷田, 良子

Search repository
前田, 基成

× 前田, 基成

ja 前田, 基成

Search repository
Tanida, Ryoko

× Tanida, Ryoko

en Tanida, Ryoko

Search repository
Maeda, Motonari

× Maeda, Motonari

en Maeda, Motonari

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to develop a scale designed to measure students' Self-Efficacy Scale in Art (SESA), and to examine the reliability and validity of that scale. In Surveys I and II, we conducted a questionnaire survey (including a scale of General Self-Efficacy Scale) targeting 520 students in two junior high schools and two senior high schools. Based on the results of the above, we conducted a factor analysis of 20 Self-efficacy measurement items using the factor analysis, which enabled us to derive the following four factors: "Creative ability ", "Effort-oriented", "Understanding of the theme" and “Interest”.
We then developed a Self-Efficacy Scale in Art comprised total of 17 items. The results showed actual state of students' self-efficacy recognition toward art. The averages were significantly high in each factor loadings. And a positive correlation was observed between Surveys I and II about SESA. Positive correlation was observed with between SESA and General Self-Efficacy Scale. Additionally examinations of reliability by split-half method showed very high confidence coefficient. There was also a positive correlation in the concurrent validity study. Reliability was also obtained between SESA and school grades, and in the results of study with technical and non-technical students too.
言語 en
書誌情報 神奈川工科大学研究報告.A,人文社会科学編

巻 44, p. 17-23, 発行日 2020-03-01
出版者
出版者 神奈川工科大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21882878
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12669200
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:51:44.224257
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3